Reisblog 5 - Strand Sri Lanka

12 oktober 2017 - Arugam Bay, Sri Lanka

Reisblog 5 Arugam Bay

Dag 11
Ja hoor, Arugam Bay is het (surf)paradijs van Sri Lanka!  De witte stranden met palmbomen en de vele gekleurde bootjes  maken het een paradijs.  Dat betekent tijd om te surfen, zwemmen en te chillen op het strand. Ik maak dit reisblog daarom niet te lang.

Als echte sportievelingen en waterraten wilden we hier zeker gaan surfen. Het ideale was dat de eigenaar van ons guesthouse  surfinstructeur was. We regelden hierdoor dat we diezelfde middag al konden gaan surfen. Ondanks dat ons questhouse aan het strand lag,  gingen we naar een andere baai waar de golven het beste waren voor beginners. Al voordat ik met mijn surfplank in het water lig, voel ik me met het surfboard in mijn hand al een echte surfgirl.  Mijn surfkunsten moest ik natuurlijk wel eerst nog even waar maken. Ondanks dat ik bij de tweede golf al keurig op mijn board stond, ging het surfen niet spetterend goed. Maar ik vond het super om te leren en het was voor mij een perfecte dag.  Zon, zee, strand en surfen tot zonsondergang.
Als kers op de taart zagen we op de terugweg nog een wilde olifant langs de weg. Dit zorgde voor een bijzonder  mooi plaatje; surfboarden op het dak van de Tuk-Tuk met als achtergrond een olifant in het wild. Er was op dat moment nog maar een ding wat ik dacht:  Sri Lanka, you’re amazing!

Zie foto’s van deze prachtige, perfecte dag!

Dag 12
Ohjee dat surfen is verslavend. Vandaag stond 5 uur in de ochtend de wekker al om te gaan surfen. Je zult misschien denken, stelletje gekkies, maar de golven zijn het beste in de vroege ochtend. Tevens zei de eigenaar dat er dan nog niet zoveel mensen in het water zouden zijn. Als we eenmaal om 6 uur bij de surfplaats aankomen liggen er al zeker 30 andere fanatieke surfers in het water. Jammer, wij zijn dus niet de enige early-birds.

Na een middagje strand hoorden we dat er in de avond een surffeest in de buurt was. Yes, eindelijk een party dachten we. Niet dat we iets te  kort komen maar we hadden wel zin in wat extra gezelligheid . Met een aantal andere Nederlanders regelden we een taxi die ons naar het feest bracht en ons ook weer zou ophalen. De rit ernaar toe was al een gratis safari. Onderweg moesten we namelijk  uitwijken voor een overstekende krokodil en zagen we weer een olifant langs de weg.
Het surffeest was op een prachtige locatie aan het strand, met kampvuur en echte dj. Met de andere Nederlanders erbij was het erg gezellig en drinken we een aantal drankjes en dansen we tot in de late uurtjes  op onze blote voeten (schoenen moesten we namelijk uit doen.

Dag 13 Arugam Bay
Met een kleine kater worden we rond 11uur eens wakker. Dat mag ook wel een keertje en vooral na zo’n lange dag als gisteren. Vandaag is het echt strand weer en doen daarom niks anders als alleen een beetje luieren. We besluiten daarom om vandaag hier nog een dagje langer te blijven en morgen pas verder te reizen.
Helaas lag Rens vandaag wel onder de parasol want die was de eerste dag erg verbrand. Ik lag daarintegen lekker in mijn bikini. Nu moet ik wel zeggen dat je hier in je bikini soms net een bezienswaardigheid bent. Ze zien dat hier niet vaak aangezien de vrouwen hier niet op het strand liggen en geen bikini dragen. Daarnaast vinden ze mijn blanke huid en blonde haren ook geweldig.
In de middag zat ik even met mijn laptopje bij een barretje op het strand te werken aan mijn blog. Ik moest lachen want wel twee keer kwamen gasten naar mij toe met de vraag of ze iets konden bestellen. De mensen dachten dus dat ik er werkte maar ik moest ze helaas doorverwijzen.Ik dacht bij mezelf wie weet over een tijdje ben ik wel de barkeeper in een (strand) barretje in Australië. Dat is één van mijn dromen voor daar.

’S avonds drinken we nog een drankje met Steffie en Lientje (die we eerder deze vakantie al hebben gezien en ik ken uit Utrecht).

Dag 14
Vandaag staat er niks bijzonders op de planning als alleen een tocht naar de volgende bestemming Mirissa. We gaan van de westkust naar de oostkust. Met de bus zou de tocht 8 uur duren omdat je een aantal keer zou moeten overstappen. Via Facebook zien we een oproep van andere Nederlandse backpackers. Met de vraag wie er met hun mee wil reizen vanuit Arugam Bay naar Mirissa. Ze vragen dit om de kosten zo laag mogelijk te houden. Aangezien de taxi kosten mee vielen en het best veel tijd en moeite bespaard, reageren we op het Facebook bericht. Een aantal uur later zitten we heerlijk, als luxe backpackers, met vier andere Nederlanders in een taxi. De 5 uur durende rit viel me alles mee, omdat we gezellig hadden gekletst met de andere reizigers.

1. Lotte:
    12 oktober 2017
    Wauw wat een pracht vakantie! En wat heerlijk dat jullie ook de tijd pakken om een dagje te relaxe! Hele mooie reis nog verder en wie weet over een paar weken wel barkeeper in Australië!!
  2. Frank:
    13 oktober 2017
    Annick
    Wat een fantastische verhalen over hetgeen jullie nu ervaren. Ik ben ook reuze benieuwd hoe Rens het gevonden heeft. Ik kijk al weer uit naar je volgende blog. Pas goed op jezelf. 😘 Frank
  3. Claire Docters:
    13 oktober 2017
    Mooie ervaringen weer! Wij genieten op afstand mee. Vanaf morgen verder zonder Rens..
    Rens, goede terugreis en Annick, pas goed op jezelf! 😘
  4. Anja:
    15 oktober 2017
    Hè lieverds , wat heerlijk weer om te lezen .. maar nog mooier om te ervaren!
    Enjoy liefs 😘