Kuala Lumper

15 november 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Kuala Lumper
Jaaaaa… ik zit weer in het vliegtuig op weg naar het volgende avontuur en mag de brief van Maxime gaan lezen. Oeps, na de eerste 4 zinnen te hebben gelezen rollen de traantjes alweer over mijn wangen. Dit maal geen spanningstraantjes, maar traantjes van geluk. Maxime had een prachtige brief van drie kantjes voor me geschreven met liefdevolle, mooie en krachtgevende woorden. Na het lezen van deze brief voelde ik me weer echt een gelukkig, bijzonder en sterke mens!
De woorden maakte me een bijzonder mens omdat ze beschreef dat ik haar eerste grote reis onvergetelijk heb gemaakt. Tevens voelde ik me bijzonder omdat ik haar met mijn karakter en manier van leven heb geïnspireerd gedurende de reis. De woorden maakte me gelukkig omdat ze beschreef dat ik trots mag zijn op mezelf met wat ik tot nu toe heb bereikt in mijn leven.  Daarnaast werd ik gelukkig met welke woorden ze mijn karakter omschreef; een spontane meid die vol energie en positieve spirit alles aanpakt in het leven. Iemand die veel kracht uitstraalt en passie heeft en daarmee haar doelen nastreeft. En als laatste gaven de woorden mij kracht omdat ze er de volste vertrouwen in heeft dat ik een geweldige tijd tegemoet ga in Australië. Als sterk persoon geeft ze aan dat ik me ook door de moeilijke momenten heen zal vechten en ik terug zal terug komen met een rugzak vol nieuwe en onvergetelijke momenten. Volg je hart, laat zien wat je kan en geloof in jezelf zijn de woorden die ik uit deze brief zeker zal gaan nastreven!

Kuala Lumpur   dag 1 &2
Na een goede vlucht kom ik in Kuala Lumpur aan. Als snel zoek ik op de luchthaven contact met andere backpackers om te vragen hoe zij naar het centrum gaan. Ja hoor An heeft meteen contact en reismaatjes gevonden. Als ik in de monorail ook nog iemand tref die in hetzelfde hostel als mij zit ben ik vanaf het vliegveld tot aan mijn hostel in Kuala Lumpur geen moment alleen geweest. Dat belooft veel goeds voor de komende dagen! Niet dat ik me zorgen heb gemaakt over de gedacht dat ik geen vrienden ga maken op reis, maar zo snel contact op mijn eerste dag alleen voelde wel fijn.

Eenmaal in het hostel aangekomen besef ik dat het backpack leven gaat beginnen. Slapen in dorms, spullen in kluisjes opbergen en leven uit mijn tas. Geen probleem voor mij hoor want in Utrecht leef ik ook in een studentenhuis met weinig luxe maar wel veel gezelligheid. Het hostel in Kuala Lumpur voelde voor mij dan ook meteen aan als een groot studentenhuis. Eenmaal toen ik bij de receptie stond om in te checken had ik al aanspraak met de vraag wat mijn plannen waren. Eén uur later liep ik al met vier andere backpackers door Kuala Lumpur om de stad te bekijken. Zo makkelijk gaat dat dus. No worries about me!
Het is wel even wennen trouwens om Engels te moeten spreken. Zoals jullie weten ben ik niet goed in Engels, maar ik hoop het snel te leren. Ik ga mezelf daarom niet afzonderen in een hoekje en denken ohnee ik kan geen Engels. Nee, ik ga gewoon lekker mee met de rest en vertel wel dat ik nog aan het oefenen ben en lach gewoon wat meer. Ohnee, ik denk dat ik eigenlijk bijna niet meer kan lachen dan dat ik nu al doeJ .
Anyways, de mensen met wie ik op pad ben vertellen over hun reisplannen. Geweldig om te horen dat ik nu omringt word met mensen die hetzelfde doen als mij. Voor jullie maak ik een super bijzondere en unieke stap. Ik voel me niet uniek omdat ik zie dat ook zoveel andere jongeren de wereld rondreizen, maar deze sta  voelt wel heel bijzonder.
In de stad gaan we gezellig samen eten en zien we een aantal mooie highlights. Als we terug komen  besluiten we om morgen weer samen een dagje op pad te gaan. We gaan naar de Buta Cave’s, China town en de  markt. Op de markt sla ik trouwens nog de laatste spullen in want vanaf morgen is het voorbij met de goedkope prijzen.  In de avond gaan we naar de Heli Lounge Bar (een rooftop bar op de 34e verdieping in een hotel met een bijzonder mooi uitzicht over de stad Kuala Lumpur). Als we daar met zijn 4e zitten en een drankje drinken ben ik een stille genieter met een grote glimlach. Ik besef daar pas echt dat ik morgen naar Australië vlieg. Afgelopen twee maanden heb ik zoveel meegemaakt en een geweldige tijd gehad en leuke mensen ontmoet en er gaan er nog veel meer komen.  Wauw, kippenvelmomentje weer!
Als laatste Aziatische avondmaal  kies ik nog een keer voor mijn lievelingsgerecht, noedels met garnalen en groenten uit de wokpan. Het Aziatische eten ga ik in Australië echt wel missen!

Als ik ‘s avonds ga slapen in mijn hostel in Kuala Lumpur voel ik me verbazend wekkend rustig. Toen /merk ik al dat ik in de reisflow zit. Daarnaast heb ik twee super dagen in Kuala Lumpur gehad en als ik zag hoe makkelijk deze dagen zijn verlopen heb ik er de volste vertrouwen in dat het in Australië ook goed gaat komen.  Ik leef echt met de dag en dat maakt dat ik weinig tijd hebt om me druk te maken over dingen die er nog niet zijn. Vandaag is vandaag en morgen zien we wel weer. Heerlijk!

1. Linda De Lepper:
    15 november 2017
    Wauw annick tof dat je zo snel weer nieuw contact maakt. Laat je reis in Australië maar beginnen! 😉😘
  2. Claire Docters:
    17 november 2017
    Mooi verhaal weer Annick! Wat ben je toch een kanjer! Liefs en een knuffel van ons 😘
  3. Peter en Anita van den Eijnden:
    17 november 2017
    Wat een prachtige verhalen over een geweldige tijd !!! En nu Annick .....GO DOWN UNDER en geniet ervan, lieve groetjes van Peter en Anita
  4. Edith:
    4 december 2017